چکاوک

تا زنده ای مبادا بمیری!

چکاوک

تا زنده ای مبادا بمیری!

نه به این حرف‌هاست، نه به آن حرف‌ها!

سؤالات مختلف و پاسخ‌های گوناگون. چه مسلمان چه غیرمسلمان چه کسی که به معاد و ... اعتقاد نداشته باشد؛ زندگی می‌گذرد و گاه می‌بینی آن‌که بسیاری از مسائل را به سخره می‌گیرد در ظاهر (و نمی‌دانم آیا در باطن امر!) موفق است. اما همه اینها چیزی است در یک زمین بازی با ۹۰ دقیقه زمان! گویی هیچ چیز معنای واقعی را ندارد حتی همین دقیقه! دقیقه‌ای که می‌تواند ثانیه‌ای باشد یا سالیانی. اما به هرحال ۹۰ دقیقه است.

زندگی با تمام سوالاتی که در جای جای جهان پرسیده می‌شود بازی است و تنها این تویی که ۲ راه برای انتخاب داری: کنار آمدن و با شادی سر کردن و از زندگی لذت بردن (و برای این کار در صورت نیاز تغییر دادن معنای واژه‌ها و عملکردها و...)!! البته گروهی این را گول زدن خود می‌دانند. به نظر من این روش بهتری برای سپری کردن و یا به تعبیری زندگی کردن است. ایستادن را بر دنبال جواب گشتن ترجیح می‌دهم؛ هر چند همیشه سؤالم این بوده چرا ما همیشه زمانی فکر می‌کنیم که معنای واقعی چیزی را فهمیده‌ایم که بوی یأس و ناامیدی دهد؟!!! و کسی که با شادی یا با مقاومت آن را سپری کرده را کسی می‌دانیم که واقعیت را درک نکرده، حال آن‌که او چگونه مقابله کردن را بهتر دانسته! و می‌داند که جسم و روح به دنبال هم‌اند و اگر جسم شاد باشد روح نیز شاد می‌شود البته دقایقی وقت می‌برد! و راه دیگر به دنبال جواب گشتن و هزاران علت و معلول را قطار کردن و سرانجام به نتیجه واقعی نرسیدن! و آن‌گاه از بین رفتن روح! و روح که رفت جسم هم باید برود! حالا شاید چند دقیقه‌ای دیرتر!

این تازه یک بازی است! پس از ۹۰ دقیقه، زمانی که خسته چه پیروز و چه شکست‌خورده منتظر نتیجه ماندی ناگهان بر صفحه نمایش جهان می‌بینی زده: GAME OVER! و شاید تفاوت تویی که پیروز شده‌ای با دیگری روشن و خاموش شدن عبارت GAME OVER باشد ولی در کل مفهوم یک چیز است؛ بازی کردنی دوباره اما در زمینی دیگر و با تیمی دیگر! ولی در نهایت بازی همان بازی است...

نظرات 8 + ارسال نظر
توحید جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:44 ب.ظ http://people.epfl.ch/173215

سلام دوباره......
الان ساعت هشته... به وقت اینجا....
همین الساعه اومدم اولین کامنت رو بگذارم....
راستی اون روز گفتی که کتابای روان شناسی میخونی... امید وارم که الان چیزای دیگه هم بخونی.... نه؟

به امید دیدار...

sanieh پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 ب.ظ

man kheyly bahat movafegham.harchand khodam gahi doost daram dalil va falsafeye kheyly az masael ro befahmam vali agar gharar bashe yeki az 2 ravesh ro entekhab konam ,100% shad zistan ro entekhab mikonam.fekr konam hich dalily baraye zendegi kardan behtar va manteghitar
az SHAD ZISTAN nabashe

حمیدرضا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:44 ب.ظ http://3noqte.blogfa.com

سلام
راستش من الان نمی دونم باید چی بگم چون اصلا تو مد این چیزا نیستم . ولی میدونم اون ۹۰ دقیقه شاید بشه ۹۰ سال ! کی میدونه چی پیش میاد ؟!

پریسا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:05 ق.ظ

پریسا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:06 ق.ظ

خانم محترم شما آپ نمی کنی؟؟؟؟؟؟؟

هادی چهارشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:13 ق.ظ

سلام عزیز دلم. سال نوت مبارک باشه. ایشالا همیشه شاد و خوش و خندون باشی و ماها را هم با خوشحالیات، شاد کنی.
*-:

ورونیکا جمعه 3 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:00 ق.ظ http://veronika.blogsky.com

چرا دیگه آپ نمی کنی دخمل؟!
سال نو شد هاااا .
چکاوکا که عاشق بهارن :)

(اسم وبلاگت خیلی قشنگه . مطالبتو هم خوندم . ذهن بازو قابل تحسینی داری دوست خوبم . سال نو رو بهت تبریک می گم .)

هلن یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:20 ب.ظ http://helen-gh.persianblog.com

سلام . امیدوارم حالتون خوب باشه . سال نو مبارک . امیدوارم سال خوبی رو در پیش روی داشته باشید . سالی سر شار از موفقیت و شادی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد